O Książce

Branża profesjonalnego utrzymania czystości w Polsce wyceniana jest na 6,5 mld zł. Praktycznie działa w niej ponad 3,5 tysięcy przedsiębiorców. Tak duża liczba firm sprawia, iż charakteryzuje się ona z jednej strony dużym rozdrobnieniem, a z drugiej wysoką konkurencyjnością.

 

Jesienią 2018 roku szef firmy Kärcher Hartmut Jenner w jednym z wywiadów powie- dział, że „sprzątanie może być́ inteligentne”. Od tego czasu minęły co prawda cztery lata, ale sekwencja ta nabiera na znaczeniu, dlatego posłuży mi do dalszych dyskusji, w których spróbuję pokazać, że sprzątanie powinno być inteligentne.

Pandemia SARS-COV-2 wywróciła nasz świat do góry nogami. Nie tylko wpłynęła negatywnie na nasze życie, ale również zmusiła ona nas do innego spojrzenia na panu- jące w naszym otoczeniu warunki higieniczno sanitarne. Moja optymistyczna natura jednak każe wskazać mi pozytywne aspekty, jakie sytuacja pandemiczna przyniosła – większą świadomość higieniczną oraz nowe postrzeganie czystości w miejscach użytku publicznego. Praktycznie z dnia na dzień standardy, które mieliśmy, okazały się nie- wystarczające.

Książka kompendium wiedzy o profesjonalnym sprzątaniu

Książka w twardej oprawie - 320 stron

Zakres książki

1. Utrzymanie czystości jako profesja

1.1.    Nowe możliwości i zagrożenia
1.2.    Kierunki rozwoju
1.3.    Potrzeby klienta i przygotowanie oferty
1.4.    Koncepcja wykonania usługi
1.5.    Prawne skutki złożenia oferty
1.6.    Jakość usług
1.7.    Kwalifikacje zawodowe

2. Relacje z klientem

2.1.    Walidacja usług
2.2.    Tradycyjne sposoby kontroli
2.3.    Arkusza kontrolne
2.4.    Umowy na zasadach SLA
2.5.    Informatyczne systemy zarządzania, kontroli i zakupów
2.6.    Obiektywne pomiary dokładności usługi
2.7.    Zrównoważony rozwój
2.8.    Organizacja procesów sprzątania
2.9.    Reklamacje
2.10.    Zniszczenia
2.11.    Outsourcing
2.12.    Jak zminimalizować ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej
2.13.    Certyfikacja jakościowa
2.14.    Prawo zamówień publicznych a usługi sprzątania

3. Wartość usługi a koszty

3.1.    Koszty
3.2.    Struktura kosztów
3.3.    Kalkulacje
3.4.    Wybór rynku docelowego i pozycjonowanie
3.5.    Normowanie czasów sprzątania

4. Definicje – czyszczenie, sprzątanie

4.1.    Koło Sinner’a

5. Środki chemiczne

5.1.    Związki chemiczne występujące w środkach chemicznych
5.2.    Skala PH
5.3.    Kwasy
5.4.    Zasady
5.5.    Dozowanie
5.6.    Kody kolorów

6. Systemy mat wejściowych

7. Materiałoznawstwo

7.1.    Posadzki
7.2.    Technologie konserwujące i renowacyjne
7.3.    Posadzki elastyczne
7.4.    Wykładzina dywanowa
7.5.    Mało znane materiały i konstrukcje wykończeniowe

8. Manualne technologie sprzątania

8.1.    Mopowanie na sucho
8.2.    Mycie posadzek
8.3.    Kod kolorów

9. Higiena

9.1.    Zrównoważony rozwój a papier
9.2.    Utrzymanie w czystości sanitariatów, łazienek, szatni
9.3.    Zmiana technologii
9.4.    Środki chemiczne

10. Sprzęt zmechanizowany

10.1.    Odkurzacze
10.2.    Urządzenia dyskowe
10.3.    Urządzenia szorująco zbierające
10.4.    Roboty, coboty
10.5.    Akumulatory
10.6.    Szczotki i pady
10.7.    Belki ssące i gumy
10.8.    Zamiatarki
10.9.    Urządzenia różne

11. Czyszczenie fasad i terenów zewnętrznych

11.1.    Czyszczenie fasad i usuwanie zanieczyszczeń na wysokości
11.2.    Czyszczenie elewacji oraz usuwanie glonów, grzybów i bakterii ze ścian domów
11.3.    Systemy czyszczenia na wysokościach powierzchni wewnątrz i na zewnątrz
11.4.    Systemy do czyszczenia i renowacji kamienia
11.5.    Czyszczenie paneli słonecznych
11.6.    Tereny zielone

12. Czyszczenie suchym lodem

13. Złota rączka – konserwator

14. BHP w profesjonalnych usługa sprzątania

14.1.    Ustawodawstwo
14.2.    Współpraca na obiekcie
14.3.    Zagrożenia i czynniki zagrożenia w branży utrzymania czystości
14.4.    Produkty niebezpieczne
14.5.    Środki ochrony indywidualnej – ŚOI
14.6.    Ochrona zdrowia, znaki bezpieczeństwa
14.7.    Ergonomia
14.8.    Ocena ryzyka zawodowego
14.9.    Pierwsza pomoc

15. Najważniejsze informacje dotyczące działań w sytuacjach kryzysowych – COVID-19


Jak zamówić książkę

  • Wypełnij formularz i zamów książkię
  • Prześlij wielokrotność (w zależności od liczby zamawianych egzemplarzy) 75 zł na konto firmy nr 58 1140 2017 0000 4702 0620 5324 w mBanku
  • Po otrzymaniu wpłaty wyślemy zamówienie przesyłka pocztową której koszt pokrywa zamawiający
  • Fakturę prześlemy elektronicznie


Wypełnij formularz i zamów książkę

Osoba zamawiająca: Nazwa firmy: NIP: Adres: Kod pocztowy: Miasto: E-mail: Telefon: Ilość sztuk: Dodatkowe pytania, uwagi:
phoneMasz pytania? Zapraszamy do kontaktu!
Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Cookies. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij